Pictofix kunstmagneter og salonplakater kan købes gennem en række forhandlere eller gennem nærværende webshop.
Betaling:
På pictofix.dk kan der betales med dankort og MobilePay. Betalingsformidlingen sker gennem QuickPay, som alene har adgang til dine betalingsoplysninger. Beløbet hæves først, når varerne sendes fra pictofix, og der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Fragt:
Forsendelsen sker med fragtfirmaet DAO. DAO leverer almindeligvis breve og pakker pr. bud til postkassen tidligt om morgenen alle ugens dage – også søndage. Kan forsendelsen af en eller anden grund ikke leveres til postkassen, afleveres den ved hoveddøren, eller til afhentning i en nærliggende pakkeshop. Pakken leveres 2-4 dage efter afsendelsen fra os. Du informeres pr. mail fra DAO.
Udland:
Webshoppen formidler kun salg til Danske adresser. Er du bosiddende i udlandet, eller ønsker varer sendt til udlandet, kan du sende os en mail. Så finder vi ud af det praktiske.
Fortrydelsesret:
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret efter den dag, hvor du har modtaget dine varer. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@pictofix.dk, men du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Returnering: Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for, at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varens stand, når du sender den retur: Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art og egenskaber, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi og fastsættes skønsmæssigt af os. I visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Hvis du kun fortryder en del af dit køb, refunderer vi ikke dine fragtomkostninger. Vi anbefaler, at magneter ikke pakkes ud af deres beskyttelsespose, hvis der er forventning om fortrydelse.
Tilbagebetaling af købsbeløbet: Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for og refunderer resten. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostningerne, senest 14 dage efter, at vi har modtaget varerne retur.Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Returvarerne sendes til:
Pictofix
v/Thomas Borchorst
Gammelmosevej 85, 2. th.
2800 Kgs. Lyngby
Reklamationsret:
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen retur. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid betragtes som rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. Refusionen gennemføres efter samme retningslinjer som ovenfor nævnt under ‘Fortrydelsesret’.
Varen sendes til:
Pictofix
v/Thomas Borchorst
Gammelmosevej 85, 2. th.
2800 Kgs. Lyngby
Persondatapolitik:
Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge.
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varer til dig.
Personoplysningerne registreres hos Pictofix og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Den dataansvarlige på pictofix.dk er Thomas Borchorst. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Skriv til os på: info@pictofix.dk.
Klageadgang:
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på info@pictofix.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 16.05.2020